DSC_4937blue_Web.jpg
EB Logo gymnaisium 2b vit.png
En plats full av möjligheter!

På Ebba Brahe Gymnasium är studierna i fokus. Vi vill att du ska lyckas och att det ska vara en stark sammanhållning på skolan. Vi erbjuder undervisning i toppklass med engagerade lärare. Välkommen!

Hos oss kan du läsa Samhällsvetenskap, Naturvetenskap, Ekonomi - juridik och Ekonomi - ekonomi.

​

Vi uppmuntrar våra elever att sträva efter goda akademiska resultat. Våra lärare har hög kompetens inom sina ämnesområden och finns tillgängliga om du vill ha utmaningar, har frågor eller vill komma på våra uppskattade ämneshandledningar. Vår internationella Advisory Board ger dig ett brett kontaktnät samt möjlighet till utbyten och projekt.

På EBG driver alla elever UF-företag. Då får du arbeta praktiskt med både redovisning och marknadsföring för att utveckla entreprenören i dig. Vi har trivsamma lokaler och vår goda lunch tillagas såklart på plats av våra egna kockar. Följ oss på TikTok eller Instagram för att veta mer.

DSC_5469_W_blå.jpg

ÖPPET HUS
Ni är varmt välkomna på öppet hus

6 maj 17.00–19.00